Drama's Drama's en goed nieuws - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elleke - WaarBenJij.nu Drama's Drama's en goed nieuws - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elleke - WaarBenJij.nu

Drama's Drama's en goed nieuws

Door: Elleke

Blijf op de hoogte en volg Elleke

21 Mei 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dit wordt waarschijnlijk mijn laatste verhaaltje, ik heb namelijk besloten om 2 weekjes eerder naar huis te komen! Dat is over ruim 2 weekjes, de 4de juni. Het is niet dat ik heimwee heb dit keer, maar iedereen gaat al erg vroeg in juni naar huis en dan zou ik nog 2 weekjes vrij alleen achterblijven. Ik had al zitten denken om dan een trip te gaan doen of iets dergelijks, alleen zijn er geen georganiseerde tours in die perode waar ik met mee zou kunnen. Daarom maar lekker eerder naar huis en mijn eigen bedje, heeerlijk!

Nou het was een drama hier in ons appartement zeg de week na het KrugerPark. Nathalie was naar huis gegaan en we hadden dus een bed over. Voor mij verder geen probleem, want ik slaap boven met Simone. Alleen het meisje wat beneden alleen achterbleef vertikte het om haar kamer te moeten delen met een afrikaans meisje. Ze heeft stampei staan maken, echt zo voor schut! Dat kan je toch echt niet maken vond ik. Nou ja ik zou eigenlijk ook stampei gaan maken als ik met haar zou een kamer zou moeten delen. Alles moet gaan zoals zij wilt en dat is op de duitse manier. Ja want bij ons in germany.. pff ben er zo ziek van, van haar. Maar goed ze had uiteindelijk haar zin gekregen, maar niet voor lang. De week erna kwam er een ander afrikaans meisje en ze kon echt niet meer weigeren. Ik had haar namelijk even vertelt dat ze echt zo respectloos bezig was. Discriminatie is hier veel erger dan bij ons en dan is aan ons om te laten zien dat wij niet discrimineren, wat weer lekker verpest was door haar. Ze kwam zelf een keer huilend thuis, ze was nogsteeds bezig om het meisje uit haar kamer te krijgen, maar het lukte haar niet, haha. DramaQueen!

Maargoed nog meer drama, mijn bed was gestolen!! We waren lekker opstap geweest met iedereen, want er was nog een groep van 6 mensen die dat weekend naar huis gingen. Dus we hadden het weer veel te gezellig gehad. De weg naar huis duurde erg lang, aangezien iedereen iets te veel op had en niet erg recht meer kon lopen. Uiteindelijk lekker in mijn bedje beland en lekker slapen, ofja dat dacht ik. Mijn kamer genootje vond mijn bedje er ook wel lekker uitzien en besloot in mijn bed te gaan liggen. Ik kon haar met geen ene mogelijkheid eruit krijgen, wat een ellende zeg. Ik besloot maar te douche en flink herrie te maken, maar geen resultaat, nog steeds geen vrije bed. Dan maar ontbijten en beetje internetten. Om 10 uur kreeg ik haar er uiteindelijk uit, slaap lekker wereld.

QueensDay! Nou gezellig dan maar weer, dat heb ik dit jaar dus echt dik vet gemist! Het was hier een geweldige dag vol met regen, storm en onweer. We hebben nog wel even geproost op de koningin met een gratis gekregen wijnte, dus die was al snel in de gootsteen beland. Damn heb ik echt gemist!

Drama nummer 3! Ja wie me goed kent, weet wat ik normaal gesproken doe met mijn haar in de winter. Juist Elleke ging naar de kapper en nam een gezellig kleurtje. Licht bruin graag, want ja ik kom straks weer terug in de zomer. Nou ja moeilijk moeilijk, en uiteindelijk is het donkerbruin geworden met nog blonde plekken. Ik terug de volgende dag, tja licht bruin wordt het echt na enkele keren wassen. Pff ja en ik ben de paashaas. Ze hebben de blonde plukken uiteindelijk bijgewerkt. En nu naar 3 weken is het nog steeds donker bruin. Achja dan maar weer thuis naar de kapper.

Ik heb nog een laatste shopdag gehouden voor wat leuke souveniers, dus niet schikken als je straks bij me over de vloer komt er hangt een leeuwenkop aan de muur en een tijgervelletje voor de openhaard. Nee dat gelukkig allemaal niet.

Remco had tegen de lerares gezegd dat we als afscheid taart wilde halen voor iedereen in de klas. Fijn dat gaat me weer een fortuin kosten. We waren naar Charly’s Bakery gegaan, maar dat zou neerkomen op 180 euro voor taart voor 100 personen. Dan maar gewoon naar de supermarkt en daar 15 taarten besteld. Weet alleen niet wat ze als extra waarde zien aan een bestelling. We hebben uiteindelijk nog 20 min moeten wachten terwijl we ze al besteld hadden voor 50 min eerder. Maargoed wij met al die taarten naar school gegaan en gelukkig was er geen taartgevecht ontstaan. We hadden zelfs ook nog een kadotje van ze gekregen, zo leuk.

Hebben jullie t al gehoord in het nieuws dat er een schip is gestrand op clifton beach? Nou toevallig waren wij daar een dag later en vonden het erg vreemd wat een schip op het strand deed. Het strand weer is echt voorbij, maar het was nog wel een lekkere zonnige dag.

Vanavond gaan we weer naar een fight night, muay thai. Kan ik weer lekker naar gespierde lichamen kijken. En Rottweilen bokst ook weer vanavond, whohoo.


Nou lieve mensen nog eventjes en dan ben ik weer thuis. Dit zal dan waarschijnlijk ook mijn laatste verhaaltje zijn, aangezien ik hier uiteindelijk kwam om te studeren en de aankomende tijd nog moet studeren voor testen en presentaties voorbereiden.

Tot snel weer!!!

  • 21 Mei 2012 - 20:33

    Andrea:

    lieverdje....ondanks alle drama..kan ik niet wachten tot je weer heerlijk terug bent in NL!!! Dikke zoen van ons XXX

  • 21 Mei 2012 - 21:23

    Tally:

    Succes nog met het studeren en geniet nog even van de laatste dagen... ondanks al die dramaqueens...alvast een goede reis terug! xxx

  • 22 Mei 2012 - 07:58

    Corry:

    Hoi Elleke
    Wat een akelig meidje bah, Ik zou er ook niet tegen kunnen,maar nog even volhouden en dan weer fijn naar huis
    alvast een goede reis en tot gauw
    groetjes Corry ,Rene , en een dikke lebber van Jacky

  • 22 Mei 2012 - 12:45

    Mamski:

    Zoo zoo allemaal dramaas . Maar ik wil je nog lekker even verder plagen....
    Ik zie dat het daar maar 19 graden is.
    Hier is het 24 graden!, lekker warm, zonnetje....
    we zijn bezig met de gevel. Dus je komt precies op tijd. Hoop dat je nog een beetje een mooie tijd hebt. Ennuuuh... Nog wel even wat studeren.
    Liefs je
    mammie

  • 04 Juni 2012 - 12:08

    Sauna Frank X:

    hoi Elleke,

    ben je al in het land? dan tot vd week? xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elleke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1644
Totaal aantal bezoekers 34873

Voorgaande reizen:

22 Januari 2012 - 19 Juni 2012

South Africa - Cape Town

01 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: