Jeees weer een jaartje ouder - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elleke - WaarBenJij.nu Jeees weer een jaartje ouder - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elleke - WaarBenJij.nu

Jeees weer een jaartje ouder

Door: Elleke

Blijf op de hoogte en volg Elleke

12 April 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Jaja eveneens ben ik weer 23 jaar geworden, nu voor de 7de keer. Ik heb lekker een Aardbeientaart gekocht en mooie bloemen voor mezelf. Samen met een aantal exchange-studenten hebben we de taart burgermeester gemaakt. Evenlater kwamen mijn huisgenootjes ook nog met bloemen aan zetten dus had ik een mooi boske bij elkaar. ’s Avonds hamburgertje gegeten met een mjammie chocolade milkshake. Later nog lekker drankjes gedaan in Longstreet,.. Iets te veel drankjes misschien, achja ik word maar unne keer 23 voor de 7e keer!
Het resterende weekend heb ik lekker gerelaxed, tja dat moet ook af en toe gebeuren als je ouder wordt.

Deze week heb ik Herfstvakantie, met toch nog hier en daar een zonnestraaltje. We hebben lekker gepicknickt in de Botanical Garden in Kirstenbosch en nog een beetje bruin geworden.
We hebben een nieuw winkelcentrum ontdekt op loopafstand, altijd interessant! Nog een paar leuke kaartjes gekocht en een route-kaart voor onze, bij mij bedachte, trip en een beetje van Maggie. We hebben een leuk autotje gehuurd en naar Paarl gereden en naar het Taalmonument gegaan. Het uitzicht is daar echt geweldig met het monument. Daarna zijn we doorgereden richting Franschhoek en naar een krokodille-boerderij gegaan. Drieduizend en meer krokodille op een hoopje, was wel heel gaaf. Zelfs een babykrokodilletje vastgehouden met elastiekje om zijn bekje zodat hij niet kon happen. Tja anders had ik hem toch echt terug gebeten hoor, ownee ik zou niet eens durven hem vast te pakken haha. Daarna hebben we in Fransschoek boodschapjes gedaan en doorgereden naar Theewaterkloofsdam. Daar hebben we een leuk plekje opgezocht en hebben we weer een prive braai gedaan. Helaas was er veel zand en een beetje waaierig, achja nu is de maag ook weer geschuurd. Op de terug weg nog naar het plaatsje Strand gegaan naar het strand. Daar een ijsje gehaald en de 18-jarige jongen acher de toonbank had zijn eerste werkdag. Aah zoo schattig, het ijsje zag er niet uit, maar smaakte goed.
Verder hebben we nog een ritje gemaakt door de wijnvelden. Ik vind er persoonlijk niet zo heel veel aan, maar goed ik ben dan ook niet echt een wijn-drinker. Ik weet zeker dat vele mij wel wilde vergezellen die dag en lekker op terrasjes wijnproeven.
Zelfs heb ik nog geshoped in de Canal Walk, weet je nog daarvan heb ik toen mijn zonnesteek opgelopen onderweg er naar toe. Maar dit keer was het weer het tegenover gestelde, regen en gieten dat het deed. We moeten er toch echt aan gaan geloven dat het nu herfst is hier. ’s Nachts lig ik te rillen in mijn bedje, misschien toch maar een extra dekentje kopen.
Voor pasen heb ik mezelf een lekker krentenbroodje gekocht. Helaas hadden ze er ook een of ander rare noten ingedaan. Achja dan doe ik het toch sociaal delen.
De vakantie zit er helaas weer op en we moeten er weer aan geloven om naar school te gaan en we moeten testen gaan maken. Maar hoe, we hebben nog geen nieuw rooster, weet niet waar ik die vandaan moet halen. Tegen twaalf uur ’s nachts wisten we dat we de volgende dag om 1 uur op school moesten zijn, en daar heb ik heb nieuwe rooster overgenomen van een klasgenootje.
Wat vervelend, de dag erna hebben we de test. Blijkt dat nu net samen te vallen met de toer die het international office heeft gepland voor ons. Helaas, peanutbutter.

Als je mijn vorige verhaaltje ook gelezen had, had je kunnen lezen dat het plan was om in de vakantie naar Namibia te gaan. Echter waren er geen tickets meer beschikbaar voor de terugreis en zouden we de reis moeten inkorten waardoor we dan nog maar twee dagen in de woestijn konden spelen. Dat vond ik een beetje te weinig voor het bedrag wat ik zou moeten neerleggen. Maarja nog een weekje en dan vlieg ik naar Johannesburg en ga ik naar het Kruger park, deze is al betaald en geboekt en kan niemand me meer afnemen, heb er veel zin in.

Bedankt voor de felicitaties en de kaartjes!

Nog 68 dagen en dan ben ik al weer terug!

Veel liefs!

  • 12 April 2012 - 11:54

    Sauna Frank:

    Van harte gefeliciteerd xxx

  • 12 April 2012 - 20:53

    Sander:

    Leuk die aapjes onderweg.....zijn we toch een beetje bij je :)

  • 19 April 2012 - 11:45

    Maria:

    Heeey Schatteke! Wat is het toch leuk allemaal! Ik word gewoon vrolijk van jou! En jah..ik weet wel wie je had mee kunnen nemen voor die wijnproeverij : -) Succes met de studie weer! Tis hier ook weer herft dat scheelt! Geen zon, regen, wind en niet warm! Dat noemen ze dan Lente! Tot gauw on facebook or here! En tks voor je kaartje! Al jou kaartjes worden openlijk in huis bewaard! Kus mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elleke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 34872

Voorgaande reizen:

22 Januari 2012 - 19 Juni 2012

South Africa - Cape Town

01 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: