Wat is het uitzicht hier toch geweldig! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elleke - WaarBenJij.nu Wat is het uitzicht hier toch geweldig! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elleke - WaarBenJij.nu

Wat is het uitzicht hier toch geweldig!

Door: Elleke

Blijf op de hoogte en volg Elleke

16 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gelukkig weer beter!! Ow wat ben ik daar blij om,heeft toch nog wel lang geduurd en kon echt geen zon verdragen. Ik was ondertussen al weer een beetje witter geworden, dat kan natuurlijk niet!

Maar ik heb weer iets GEWELDIGS meegemaakt! We zijn donderdag de 8e de Lion Head gaan beklimmen. Ondanks dat ik mezelf die dag beter voelde, was het toch af en toe snakken naar adem omdat mijn neus volliep en mijn oren van al dat snuiten dicht zaten. Maar uiteindelijk de top bereikt, en precies op tijd! De zon begon onder te gaan, wat een ongelofelijk mooi en geweldig uitzicht hadden we boven op de berg. De berg was vol met mensen, geloof wel 200 man. Dit komt omdat het die avond volle maan was, nog een geweldig uitzicht. Aan de ene kant de zonsondergang bekijken, daarna omdraaien en de mooie paarse lucht met de volle maan. Prachtig!

Vrijdag avond wezen stappen bij Trinity en een aantal Nederlanders daar tegen gekomen, maar wat is het dan moeilijk om in het Nederlands te spreken zeg, als je dat even niet gewend bent haha.

Zaterdag zijn we naar UFM Internatioal Fight Night gegaan. Dit was in het begin wel heel erg onwennig om te kijken. De eerste boxertjes ware 13 en 14 jaar! Was echt zo erg om te zien hoe jong ze dit al doen, gelukkig droegen ze hoofd en borst en rug beschermers, maar die vanaf 18 jaar niet meer! De laatste partij was het leukst, Cape Town agains Taiwan voor de nationale titel (belt). Cape Town had gewonnen, en genaamd Rothwieler, je kon echt al zijn spieren zien, wat een geweldig lichaam, I am in love.. Haha.

Zondag was het hier 38 graden! Dus is besloot lekker relax in het zwembad baantjes te trekken en beetje zonnen. Na een kwartiertje was het gedaan met de pret, er kwamen mensen en meer mensen. Sommige jongens waren nog niet eens nuchter van de dag ervoor en stonken naar alcohol, damn! Er was zelf een klein meisje van drie jaar in het zwembad, bleek dat ze hier woonde. Haar ouders waren er erg vroeg bij en zitten nu nog op de universiteit. Iedereen weet, ik heb normaal niets met kinderen, maar zij was echt zo leuk en rustig. Heb lang met haar en haar bal gespeeld, nadat iedereen weg was, moest ik blijven. En uiteindelijk wilde ze niet naar huis want ze wilde met mij naar huis, hartverscheurend.

Jaja en zelf deze week voor mijn werkstuk aan de slag gegaan. Dit was de laatste week school, dan twee weken met maart tentamens en dan een week paasvakantie. In de tentamenweek moet ik een individuele werkstuk en een groepsopdracht inleveren en geen tentamens. Maarja niks gelukkig, want als we in april weer naar school moeten, hebben we in de 1e week twee tentamens, de 2e week een presentatie en de 3e week weer een groepswerkstuk in te leveren.
Op school hadden we een video, jaja een vhs, gekeken over de geschiedenis van Zuid Afrika. Het blijft alleen nog steeds moeilijk om het Engels van hier te kunnen verstaan, stom gezegd, de wittere mensen kan ik verstaan en de donkere moeilijker. Dus die video was ook een beetje lastig, maar voor zover ik de beelden heb gezin, was het wel heftig.

En ik heb wat leuke dingen besloten om te gaan plannen. Einde van de paasvakantie ga ik naar Namibia, met Nathalie en met haar wil ik ergens in april nog 4 dagen naar het Kruger Nationaal park gaan! En ik wil in de vakantie samen met Dorthe twee dagen een auto huren en lekker door Cape Town toeren, daar waar het veilig is!

Voor iedereen die heeft gereageerd op mijn berichtjes, hier is antwoord terug!

@ Belgium pies: Bedankt voor het pakketje, is echt een super leuk boekje, het is woensdag aangekomen, dus duurt ongeveer 1,5 week. Ik ga proberen om zoveel mogelijk dingen die erin staan te doen!

@ Ellen, Bedankt voor de kaart, het lag netjes in de kast voor mij! Super lief van je.

@ Eefje, Soms is het wel lekker dat langzame, maar niet als je 20 min in de rij moet staan om je boodschappen af te rekenen. Maar ik kom zeker relax en uitgerust thuis strax.

@ Zuszy, Remco heeft op de dag dat ik ziek was en niet naar school kon een rot opmerking gemaakt in ons groepje. Hierdoor is later de ‘baas’ van de groep naar mij gekomen. Ze dachten dat wij uit de groep wilde. Heb haar verteld dat we dat langzame en dat wachten Waste of Time vinden. Haha, maar gelukkig gaat het nu iets, met nadruk op iets, beter.

@ Maria luve u 2! Jaa ik wil weer fietsen en wandelen midden in de nacht!

@ Jose, Ik mis jullie en de sauna wel hoor. Doe iedereen daar de groetjes van me.

@ Corry, Ik ben de positiever them selver, dus dat gaat me wel lukken ;). Geef Jacky maar een knuffel van me.


  • 17 Maart 2012 - 08:27

    Sauna Frank:

    Elleke, buiten het feit dat we je lach en gezelligheid missen in de sauna vind ik het top wat je doet! echt geniet ervan! liefs xx

  • 17 Maart 2012 - 16:48

    Zussy:

    Lekker ff rusten... En daarna gas erop!

    Je bent al poepie bruin zag ik op de foto's, lekker hoor!

    Ik ben benieuwd naar je volgende avontuurtje :-)

  • 18 Maart 2012 - 19:56

    Ellen:

    He El,
    Wat schrijf je toch leuk, dus me kaartje was nu wel aangekomen? Geen idee wat er bij de vorige mis ging.
    Gelukkig ben je wat opgeknapt.
    Geniet van je tijd, voor je het weet zit je weer in Eindhoven...
    Liefs uit Someren van Ellen

  • 19 Maart 2012 - 18:24

    Belgium Pies:

    hé meske,

    tégek dagge zonne goeien tiet hest daor. hest ge us foute "hollands trots" al ontvangen? laot maor zieen an t skoon volkske daor. so wieeten se waor ge vandaonkomst.

    op naar de 30ste van de maand. dat worden er nu al 29 in totaal.
    volgend jaar wel vieren hé.

    hou je goed, veel succes met het schoolwerk en daarnaast lekker ontspannen.
    je Va.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elleke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 34866

Voorgaande reizen:

22 Januari 2012 - 19 Juni 2012

South Africa - Cape Town

01 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: