Ben zo blij met mijn leven! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elleke - WaarBenJij.nu Ben zo blij met mijn leven! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elleke - WaarBenJij.nu

Ben zo blij met mijn leven!

Door: Elleke

Blijf op de hoogte en volg Elleke

29 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo hé, steeds meer realiseer ik me hoe een goed leven ik heb. Dat ik eigenlijk niet eens mag klagen om het slechte weer dat we vaak hebben!
Ik heb dus een bezoekje gemaakt aan de Town Ships. Ze leven daar in bij elkaar gevonden en gesprokkeld afval. Op een paar vierkante meter, geen luxe, geen douche, maar wel satelite tv! Maar dat is het dan ook wel. Meer dan de helft van Zuid Afrika leeft op die manier, terwijl het een kleinere oppervlakte betreft. De mensen zijn er wel erg vriendelijk en komen graag met je op de foto, zie resultaat.

Verder heb ik vorige week mijn eerste rot-dag hier gehad. We moesten met het groepje een opdracht doen, maar ja zoals ik al eerder over hen vertelde, ze zijn zo lui als de achterkant van.. Maandag naar school gegaan, een uur lang en niets. Dinsdag nieuwe poging, hopen of de lecturer er was, weer niet. Weer 1,5 uur gewacht, damn! Nog steeds geen internet. Voor het eten was ik er even tussenuit geweest, had ik beter niet kunnen doen. Eten was beetje aangebrand en hadden er vanalles en nogwat doorheen gedaan wat ik niet wilde. Tja want ze hadden het zo druk, 5 klanten!
Maar goed die avond besloot ik me maar aan de opdracht alleen te beginnen, geen idee waar heel de opdracht over ging. Het was totaal Chinees voor mij!
De woensdag maar naar elearning gegaan en daar 6 uur gewerkt aan die stomme groeps-opdracht. Had het voor de helf gemaakt en de donderdag maar overhandigd aan de rest van de groep, zodat zij het mooi konden afmaken. Ze zouden mij nog een mail sturen met het resultaat, maarjah ook daar kan ik waarschijnlijk nog op wachten tot en met sint Juttemus! Ze wilde het maandag inleveren en of ik maar even naar de campus wilde komen, stuurden ze me terwijl ik onderweg was naar de Town-Ships. Pff..
Maar de dag dat ik het had overhandigd voelde ik me weer helemaal geweldig, ze bekijken het maar, ik had mijn grote gedeelte gedaan.

Vrijdag was er weer een braai bij de private accomodatie. Helaas liet het weer het niet toe, maar de drank maakte het er niet minder om.

Zaterdag was het hier carnaval, maar had al genoeg alcohol op de dag ervoor, dus maar aan de redbull. De parade was echt super mooi, niets vergeleken met bij ons. Iedereen mooie pakjes, lachen en dansen maar.

Zondag hadden we een echte Zuid Afrikaanse braai. Een paar mannen die alles bakte en in een grote pan wanneer alles gaar was. Salades, brood en zoek maar een lekker stukje vlees uit! Heerlijk, lekker in het zonnetje!
's Avonds zijn we naar Kirstenbosch gegaan, Hugh Masekela gaf daar een concert, heerlijk relax daar.

Maandag zijn we dus naar de Town-ships gegaan en dinsdag en woensdag heb ik lekker nix gedaan!

Vandaag ben ik met Remco en Dorte met de auto richting de verkeerde route gegaan. De intentie was om langs de standen af te rijden, maar de R27 zag ik niet meer, dus toen maar de N7 genomen. Op een klein kaartje lijkt dat niet zo ver van elkaar, maar het tegendeel bleek.
We gingen dus een beetje landinwaarts en hebben uiteindelijk in het dorpje Darling, bij de Spar een mini bbq gekocht en wat vlees en richting het stand dan maar. Uiteindelijk terecht gekomen bij Grotto Bay, private nature reserve. Zoals het al aangaf privaat, dus we hadden een geweldig stukje stand met rotsen voor onze braai voor onszelf. Zo zie je maar weer waar je terecht komt zonder een echte bestemming.

Zo dit was wel weer genoeg belevenissen voor nu dacht ik. Maar er komen er nog vele meer! De trip naar Kruger Park is geboekt! We gaan donderdag 19 april naar Johannesburg, een dagje daar rondhuppelen en overnachten. Vrijdag ochtend worden we opgehaald en gaan we vier dagen safariën in het Kruger Park en we slapen in een boomhut! Jaja Elleke gaat boomje klimmen, als vanouds! Maandag avond droppen ze ons weer in Johannesburg, maar te laat voor het vliegtuig, dus nog een nachtje overnachten daar. In de ochtend van dinsdag gaan we om 5 uur richting Durben vliegen om daar nog een geweldig dag te beleven en dan in de avond weer terug naar huis.

En volgende week donder gaan we naar Namibia voor vier dagen de woestijn in!

Nou ik ga me nu maar eens voorbereiden op mijn laatste avondje 28-jaar. Ik verwacht wel dat jullie morgen allemaal even langskomen om mij te feliciteren en een cakeje eten!

Gooood night


@ Iedereen, super lief, leuk en geweldig dat jullie mijn verhalen lezen!


  • 30 Maart 2012 - 06:48

    Corry:

    Hoi Elleke
    Van Harte Gefeliciteerd met je Verjaardag en een hele gezellige dag ,
    groetjes Rene Corry en een dikke lebber van Jacky

  • 31 Maart 2012 - 10:34

    Ellen:

    He El,
    Wat een leuk verhaal weer. Vol belevenissen, ga zo door. Nu ben je daar nog.
    Maria en ik hebben gister een borrel op je gedronken, zoals beloofd.
    Ik spreek je snel weer, via msn of fb.
    Dikke kus van El

  • 31 Maart 2012 - 11:05

    Mamski:

    Gehoord dat je een leuke verjaardag hebt gehad.
    Jammer dat het pakje wat ik verstuurde, naar het verkeerde adres is gegaan. Ja je had me nog wel gewaarschuwd dat dat naar een ander adres moest, maar ja...
    Maar je gaat nu ook nog de woestijn in...
    En kameel rijden?
    Ja je moet tenslotte alles gedaan hebben in je leven.
    Liefs Carla
    XXX

  • 31 Maart 2012 - 13:43

    Tally:

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag, hoop dat je een leuke dag hebt gehad!! En niet vergeten veel fotos te maken in het kruger park, en van de boomhut ;-) , het moet daar geweldig mooi zijn. Wel stom dat het allemaal zo raar loopt op die school maar je moet maar denken nu heb je wel veel tijd om leuke dingen te doen. Geniet van de reisjes xxx

  • 06 April 2012 - 19:19

    Zussy:

    Hey Zussy, klinkt allemaal erg gaaf daar... Ik durfde het niet aan om een pakje te versturen. Ik heb je wel een kadootje gestuurd op je ING rekening voor je avontuurtje daar. Sorry dat het niet zo heel erg origineel is, maar doe er iets leuks mee, en geniet er lekker van! Dikke Kuzz

  • 19 April 2012 - 11:49

    Maria:

    Haha...gewoon het idee...even een barbecue kopen..wat vlees en richting strand! Yeaahhh...Als dat hier nog zou kunnen! Gewoon zomaar ... zonder toestemming nodig te hebben.... Zoals je al aangeeft; wij mogen niet klagen met ons luxe leventje hier! Wat hebben wij het goed! Enjoy! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elleke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 34870

Voorgaande reizen:

22 Januari 2012 - 19 Juni 2012

South Africa - Cape Town

01 Oktober 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: